Jenis-jenis penawar penyakit yg di rawat :-

Anda mungkin tidak pecaya dan mungkin ada yg berkata tidak logik bila saya megatakan saya merawat semua jenis penyakit tidak perlu pembedahan , tidak perlu makan ubat dan pesakit tidak perlu menghabiskan ribuan wang utk menyembuhkan penyakit yg dialami,


Insyallah saya akan merawat yg terbaik utk menyembuhkan penyakit anda dalam masa 5 minit .Alhamdulillah teknik yg saya gunakan untuk merawat dan menolong menyembuh ribuan pesakit selama 16 tahun ini seperti.

kancel payu dara,kancel otak ,kancel hidung deman,selsema,asma,lemah jantung,sakit jantung, sakit lutut,kebas kaki dan tangan,perut kembung,koma,tomo,kencing manis,darah tinggi,mudah tertidur,sukar hendak tidur,sakit tangan ,sakit kaki,tumit,tapak kaki sakit,lemah badan,cepat letih,strok,slicdics,tulang bengkok, mati pucuk,kurang nafsu lelaki dan wanita,sakit kepala,mata kelabu,mata silau,cepat mengantuk,sakit pinggan,sakit buah pinggan,batu karang, yg sudah buat baypast,yg sudah buat dialisis semua jenis penyakit yg penah saya rawat ..alhamdulillah kesembuhan itu pasti.


pembedahan bay pas jantung,buah pinggan,otak dll bukan jalan penyelesai ,doktor tidak pernah berpikir utk mencari jalan penyelesai malah doktor setiap hari mencipta penyakit dan mencipta ubat - ubatan sahaja, pembedahan dan ubat- ubatan bukan jalan pemyembuhan tapi pesakit menjadi penagih dadah yg di istiraf oleh doktor dan kerajaan, dadah dan pembedahan bukan penyembuh malah sengsara .


jika di izin Allah saya mahu lihat teknik rawatan saya ini di pratik seluruh dunia dan dapat menolong jutaan manusia tampa makan ubat,tampa pembedahan, tampa kos yg tinggi dan mencari penyelesai sebab- sebab penyakit yang di alami oleh manusia sejagat.saya dengan iklas ingin menolong siapa saja yang sakit.jika ada pakar-pakar perubantan dunia ingin berkongsi merawat dan menyembuh penyakit saya sedia bekerja sama ..insyallah.


Islam way of live

yang benar

Asfanizam Abdullah



Tuesday, November 28, 2017

PENJELASAN SEBAB BERLAKUNYA KENCING MANIS

KARUT KENCING MANIS  DISEBAB MENGAMBIL GULA BERLEBIHAN

berlaku bukan disebabkan pemakanan seharian kita kita telah lama mendengar dari pakar perubatan dunia menyalahkan makanan yang manis berlakunya penyakit kencing manis ,saya pun merasa terpangil untuk menceritakan perkara yg sebenar kepada anda semua yang kajian pakar perubatan dunia banyak yang tidak benar dan karut .penyakit kencing manis semuanya disebabkan sistem perjalanan darah kita yg tidak normal untuk bergerak bebas ke seluruh urat utama di seluruh tubuh badan anda , bukan makanan seharian menyebabkan kita mendapat penyakit kencing manis yang telah di gembar gemburkan oleh  pakar perubatan dunia pada masa kini atau disebabkan keturunan kita ada menghidapi kencing manis .saya menyangkal sama sekali penyakit kencing manis disebabkan makanan kegamaran anda seperti  Coklat, aiskrim, biskut-biskut yang manis, minuman ringan, gula-gula, kek, sirap, madu, susu pekat, jem, madu mengapa kita hendak salahkan makanan .kita ambil contoh yang  ramai diluar sana memakan makanan bergula tinggi tetapi tidak mendapat penyakit kencing manis dan kenapa dalam sebuah keluarga ibu dan bapa ada penyakit kencing manis tapi anak- anak tidak ada penyakit kencing manis adakah ini fakta analisa atau kajian semata - mata.saya tidak bersetuju pendapat dan kajian ini sebab saya merawat hampir setiap hari orang yang berpenyakit kencing manis yang tinggi gula dalam badan tetapi selepas dibebas urat - urat yang tersepit perjalanan gula dalam badan  orang yang ada kencing manis menjadi normal kembali,


Apa itu Peyakit Kencing Manis?

Penyakit kencing manis adalah satu keadaan di mana terdapat kadar gula yang berlebihan dalam peredaran darah. Hal ini terjadi kerana beberapa urat utama tidak dapat berfungsi dengan normal, makanan berkanji dan bergula yang dipanggil makanan karbohidrat ditukar kepada bahan gula yang dipanggil glukos dan masuk ke dalam saluran darah di mana ia akan digunakan oleh badan untuk menghasilkan tenaga. Glukos adalah punca utama yang memberi tenaga dan jika darah mengalir tidak normal seseorang itu akan menjadi lemah dan lesu.

 insulin bukan jalan penyelesai untuk membantu gula (glukos) dalam sel-sel badan untuk ditukarkan kepada tenaga. Bagi orang yang mengidap penyakit kencing manis, bukan semua penghidap kencing manis akan menjadi letih dan lesu sebahagiannya tetap segar malah ada yang mendapat bantuan insulin akan menjadi lesu tak bermaya ini disebabkan doktor melarang pesakit ini memakan gula ,apa akan terjadi jika pesakit kencing manis tidak memakan  gula,nasi,roti dan sebagainya tentulah pesakit ini akan menjadi letih dan lesu kemungkinan pesakit ini akan pengsan.
  anda atau ahli keluarga anda mengalami tanda hipoglisemia (letih dan lesu), anda disarankan untuk mengambil 15-20 gram gula glukos atau karbohidrat ringkas. Gula glukos yang boleh digunakan antaranya:
  1. Tablet glukos
  2. Pil atau gel gula
  3. 2 sudu kismis/ sebiji kurma
  4. 1/2 cawan jus
  5. 1 sudu gula atau madu
  6. Gula-gula kecil berbentuk keras seperti jellybeans atau coklat
15 minit selepas mengambil gula, sila periksa kembali aras gula anda. Jika masih rendah, perlu ambil gula sekali lagi dan periksa aras gula dalam darah selepas 15 minit. Ulang sehingga aras normal.  Apabila aras gula menjadi normal,  sila makan sedikit snek jika masa makan anda lebih daripada 1-2 jam selepas daripada masa kejadian

Siapakah penghidap Penyakit Kencing Manis?

Sesiapa pun boleh mendapat penyakit ini. sesiapa saja boleh mendapat penyakit kencing manis sekiranya anda dapat mengelak diri anda berlaku kemalanganJika peredaran darah di bahagian kaki anda tidak dapat mengalir dengan sempurna ianya disebabkan urat utama di T1 tersepit, kaki anda akan menjadi kebas,gatai -gatai ,tegang dan lama kelaman kaki anda akan mengecil atau menjadi hitam hal ini boleh membawa akibat yang buruk dan mungkin kaki menjadi buruk disebabkan  darah sudah kekeringan dan jangkitan kuman

,terjatuh ahli sukan ,orang yang selalu dipijak belakang baik kanak -kanak atau yang telah dewasa . ataupun mereka yang mempunyai berat badan berlebihan, gemuk atau obesiti mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk mendapat kencing manis.penyakit kencing manis disebabkan oleh urat utama di T1 T2 dan T4 tersepit dikiri atau di kanan pesakit ini.

Apakah bahaya jika urat tersepit di T1,T2 dan T4 (Penyakit Kencing Manis )sekiranya tidak disegerakan melepaskan urat yang tersepit .

jika urat tersepit di T1,T2 dan T4 mendatangkan akibat-akibat buruk seperti :-
1. Buta.
2. Kerosakan buah pinggang.
3. Sakit jantung dan penyakit lumpuh.
4. Darah tinggi.
5. Penyakit saraf. Hal ini boleh mengakibatkan pesakit hilang deria di bahagian kaki dan tangan, serta tidak dapat merasai sakit/panas. Dengan itu boleh mencederakan diri sendiri tanpa disedari.
6. Jangkitan yang menyebabkan Gangrene (tisu-tisu mati) yang boleh mengakibatkan kehilangan kaki.
7. Tidak sedarkan diri. Jika tidak dirawati dengan serta merta, pesakit boleh maut.

 GAMBARAJAH 1  : menunjukan urat di tulang belakang T1 telah tersepit dianatara tulang rusuk dan tulang belakang.

GAMBARAJAH 2 .menunjukan urat T1 dan C8 adalah urat yg berkembar telah dihimpit oleh di tulang Rusuk T1 kiri atau kanan ,Tulang rusuk T1 merupakan tempat yang banyak berlaku urat tersepit. 


No comments:

Post a Comment

IKUTI PERKEMBANGAN PESAKIT YG SEDANG DI RAWAT...

di sini hanya paparkan gambar pesakit yg Kronik sahaja...